DOSTĘP DO INFORMACJI PUBLICZNEJ
Dostęp do informacji
- Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek osoby zainteresowanej w kancelarii przedszkola. Kancelaria przedszkola czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00.
- Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
Udostępnianie dokumentów
- Udostępnienie dokumentu urzędowego polega na umożliwieniu osobie zainteresowanej :
1) bezpośredniego wglądu do wskazanego przez nią dokumentu, w celu zapoznania się z jego treścią,
2) sporządzenia notatek lub odpisów.
- Wgląd do dokumentu urzędowego odbywa się w kancelarii przedszkola, w której dokument jest przechowywany, w godzinach pracy, w obecności pracownika.
- Wydawanie dokumentów, o które wnosi wnioskodawca poza miejsce udostępniania jest zabronione.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.
- W sprawach skomplikowanych termin ten może być wydłużony do 2 miesięcy, o czym Wnioskodawca zostanie poinformowany odrębnym pismem.
- Informacje publiczne udostępnia dyrektor przedszkola, a w razie jego nieobecności upoważnieni pracownicy, w ramach ich kompetencji.
- Jeżeli udostępnienie całego dokumentu naruszałoby przepisy ustaw wyłączających jawność lub stanowiących tajemnicę, dokumenty udostępnia się w ograniczonym zakresie.
Informacje nieudostępnione
1. Dane podlegające ochronie :
1) dane osobowe pracowników zatrudnionych w przedszkolu,
2) dane osobowe dzieci i ich rodziców,
3) wynagrodzenie pracowników,
4) orzeczenia, opinie, informacje z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej i innych poradni specjalistycznych,
5) dokumentacja dydaktyczno – wychowawcza, udostępniana jest organowi prowadzącemu i organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny.