2019-09-17

KONTROLE

KONTROLE W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU NR 85 W KATOWICACH

ROK KALENDARZOWY

2015

1. Urząd Miasta Katowice. Wydział Audytu i Kontroli . Skuteczność nadzoru oraz procedur postępowania przy realizacji remontów w jednostkach oświatowymiasta Katowice. 

 Zalecenia dla dyrektora: brak

2. PSSE Katowice :rekontrola -kuchnia.

zalecenia: brak

3. PSSE Katowice : ocena stanu sanitarnego przedszkola.

zalecenia: brak

2016

1. ZUS CHORZÓW. Zakres kontroli zgodnie z upoważnieniem do przeprowadzenia.

zalecenia: brak

2. PSSE Katowice . Rekontrola zarządzeń o decyzji.

zalecenia: brak

3.PSSE Katowice . Ocena stanu technicznego przedszkola . 

zalecenia; brak

2017

1. PSSE Katowice .Ocena stanu technicznego przedszkola.

zalecenia: rak

2018

1. PSSE Katowice . Ocena stanu technicznego i czystości kuchni

zalecenia : brak

2. UM Katowice Wydział Audytui Kontroli. Kontrola problemowa, dochody, wydatki, sprawy organizacyjno-kadrowe.

odpowiedź dyrektora na zalecenia, skierowana do Prezydenta Miasta Katowice 

1.       Dyrektor dostosował uregulowania wewnętrzne do przepisów prawa.

2.       Akta osobowe i ich prowadzenie zostało dostosowane i są zgodne z Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r

3.       Prawidłowe dokonanie aktualizacji Instrukcji PPOZ  powierzono osobie odpowiedzialnej za instruktaż PPOŻ  na placówce

4.       Wszyscy obecnie zatrudnieni pracownicy posiadają instruktaż ogólny oraz pierwsze szkolenie z zakresu bhp. Stwierdzone braki w w/w zakresie zostały stwierdzone u 3 pracowników zatrudnionych w 1986 i 1991 r.

5.       W roku 2018 dokonano aktualizacji załącznika do regulaminu ( tabela norm przydziału). Zastosowano prawidłowe nazewnictwo z tabeli we wpisie na indywidualne karty przydziału środków bhp.

6.       Zwiększono nadzór nad wpisem na indywidualne karty przydziału środków bhp.

7.       Każdy z pracowników posiada aktualne okresowe badanie profilaktyczne.

8.       Nastąpiła aktualizacja organizacji pracy pracowników.

9.       Przedstawiono harmonogram pracy pracowników do grudnia 2018 r.

10.   Co dwa tygodnie następuje sprawdzenie ewidencji czasu pracy pracowników.

11.   Na naradzie podsumowującej okres obserwacji dzieci w przedszkolu poinstruowano nauczycieli o konieczności prawidłowego prowadzenia dzienników zajęć.

12.   Dokonano weryfikacji dokumentacji nadgodzin. W toku analizy dokumentacji stwierdzono, że nadgodziny wszystkie zostały wypłacone, w tym 6 nadgodzin w terminie miesiąc później.

13.   Przy planowaniu urlopu na rok 2019 będą wzięte pod uwagę wszystkie zalecenia kontrolne i pracownicy będą planowali _ N 31+ 4 na żądanie, A+O- 22 + 4 na żądanie.

14.   Zmieniono wersję papierową wniosku- pracownicy będą musieli potwierdzić zaświadczeniem studiowanie dziecka do lat 25.

15.   Wpłacono na konto dochodów miasta 10 zł tytułem nie naliczonego przypisu za nadgodziny. Sam. Referent raz w tygodniu dokonuje wpisu nadgodzin dzieci do systemu.

16.   Wszystkie umowy najmu zostały sprawdzone – nie stwierdzono błędów w zapisie.

17.   Dyrektor prawidłowo zatwierdza dokumentację finansowo-księgową placówki.

18.   Wnioski o zaliczkę będą opisywane : „zaliczka celowa,” „zaliczka stała”.

19.   Sprawdzono na placówce czy wszystkie umowy angażujące środki publiczne zostały przedstawione głów nemu księgowemu.

20.   W przypadku opóźnienia dostarczania faktur bieżących dyrektor będzie wnioskował do wystawców o przedłużenie terminu zapłaty

2019

1. PSSE 4.02.2019 - KONTROLA W ZWIĄZKU Z ROZPATZRENIEM INTERWENCJI  PROTOKÓŁ NR 13/2019/NS/HD.

     zalecenia: brak zaleceń, informacje z interwncji nie potwierdziły się.

 

2. PSSE 28.02.2019 KONTROLA SANITARNA  - OCENA STANU SANITARNEGO POMIESZCZEŃ STOŁÓWKI . 

    zalecenia: brak zaleceń.

3. Kuratorium Katowice . Kontrola doraźna , prawidłowość wykonywania przez dyrektora zadań w zakresie planowania nadzoru pedagogicznego.

  zalecenia : brak zaleceń

4. Kuratorium Katowice: Ocena pracy dyrektora. 

 zalecenia: brak. W styczniu 2020 dyrektor otrzymał ocenę wyróżniającą swojej pracy.

5. UMK Wydział Edukacji i Sportu. Ocena pracy dyrektora

zalecenia: brak

6. Kuratorium Katowice : Kontrola doraźna sprawowania nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz zapewnienie bezpiecznych warunków pobytu dzieci w przedszkolu.

zalecenia: brak

2020

Na dzień 19 luty 2020 - rak kontroli zewnętrznych,

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..